donderdag 16 april 2015

Recensie The Returned




Hooooi,

Zoals je ziet weer een nieuw stukje tekst op mijn blog. Vandaag een recensie over een nieuwe serie op Netflix: The Returned. Ik kijk de Netflix Original en niet de andere versie. Er staan namelijk twee versies op Netflix, maar daar kwam ik pas later achter. Het is een soort thriller, maar ook fantasy. 

Waar gaat het over?
"In deze angstaanjagende dramaserie keren verschillende mensen in dezelfde week terug naar hun thuisstadje, terwijl ze al jaren dood zijn". Dat is hoe Netflix deze serie omschrijft. Dat klopt zeker, maar ik ga het nog even wat preciezer en duidelijker omschrijven. 
Het gaat dus inderdaad over mensen die, na een aantal jaar dood te zijn geweest, terugkeren naar hun stadje. Ze worden dan ergens wakker en weten niet hoe ze daar komen. Ze denken dat er geen tijd voorbij is gegaan en als ze thuis komen weet hun familie niet wat hun overkomt. Dit neemt allemaal verwarring met zich mee. Tegelijkertijd komt er een mysterieus jongetje naar de stad. Een dokter neemt hem mee naar haar huis, omdat ze hem niet op straat wil laten staan. Later blijkt dat ook hij lang geleden al gestorven is. Zo gebeuren er verschillende onverklaarbare dingen.
Ik ben pas bij seizoen 1, dus ik kan niet echt een hele volledige samenvatting geven. En ik wil het natuurlijk ook niet voor jullie verpesten:). 

Mysterieus en spannend
De serie is heel mysterieus. Je weet niet hoe en waarom die mensen terugkeren en hoe dat mogelijk is. Tegelijkertijd gebeuren er ook andere 'freaky' dingen. Bijvoorbeeld dat jongetje waar ik net al een beetje over vertelde. De serie kan spannend zijn, waardoor hij je erg meesleept.
Omdat het zo spannend is, wil ik wel steeds verder kijken. Dat is soms best een nadeel, omdat er maar 1 keer per week een nieuwe aflevering komt. Dat betekent dan weer wel dat het een erg nieuwe serie is en dat vind ik juist wel heel fijn, omdat de kwaliteit dan wel goed is.

Fantasy, maar toch realistisch
Van de serie zelf kan ik eigenlijk niet echt een minpunt bedenken. Sommige mensen zouden het misschien onrealistisch kunnen vinden, maar ja, dat heb je met fantasy-series en ik houd er eigenlijk wel van. Ikzelf vind het namelijk juist best realistisch. En dan bedoel ik niet de gebeurtenissen, want die zijn zo onrealistisch als het maar kan, maar de gevoelens van iedereen. Ik zou het ook heel raar vinden als mijn overleden familielid ineens terug komt. In de serie wordt er iemand boos, omdat ze denkt dat haar teruggekeerde zusje haar vrienden probeert af te pakken. Dat vind ik een erg realistische gebeurtenis, omdat zussen wel vaker ruzies of conflicten met elkaar hebben. Dat vind ik zo fijn aan deze serie, het is goede fantasy, met toch realistische trekjes. 

Acteurs en actrices
Ook de acteurs en actrices zijn heel goed. Het lijkt allemaal best echt. Ze zijn niet ‘fake’ en ze uiten hun gevoelens goed. Ook zijn ze HEEL goed gecast. In de serie zijn er twee tweelingzussen, Camille en Lena. Lena is dus al een paar jaar ouder geworden, omdat Camille is teruggekeerd. Zij lijken echt heel erg op elkaar. Camille lijkt op Lena en ze lijken beiden heel erg op hun moeder en zelfs een beetje op hun vader. 

Dat was mijn recensie! Ik hoop dat ik een beetje informatie heb gegeven over de serie en dat jullie hem misschien ook gaan kijken.

Xoxo,
seervdw


http://cdn2.insidermonkey.com/blog/wp-content/uploads/2015/02/netflix-logo-500x281.png













2 opmerkingen: