vrijdag 22 mei 2015

Afsluiting: evaluatie

Hoi,

Het artikel van vandaag is het laatste artikel voor de opdracht van Nederlands:(. Het is een evaluatie. Hierin moet ik een paar vragen beantwoorden en dat ga ik doen in een lopend verhaal.


Ik vond het super leuk om een blog bij te houden! De laatste tijd was ik sowieso eigenlijk al een beetje aan het nadenken of ik een blog zou beginnen of niet. Ik heb namelijk al een YouTube-kanaal, maar een blog had ik nog niet.
Van de opdracht zelf heb ik geleerd wat een betoog is en hoe je die moet opbouwen. Voor de rest wist ik eigenlijk al best veel over het schrijven van stukjes enzo. Dat hebben we namelijk vorig jaar en op de basisschool ook al gehad. Ook heb ik geleerd dat ik bij sommige dingen iets uitgebreider moet zijn. Er was namelijk steeds een minimum aantal woorden die je moest hebben per artikel en soms moest ik daar nog echt mijn best voor doen.
Ik ben zeker tevreden met mijn resultaat. Ik vind persoonlijk dat mijn blog er goed uit ziet en dat de artikelen ook (grammaticaal) goed geschreven zijn. Ik heb niet echt een persoonlijke schrijfstijl  ontwikkeld. Ik denk dat het wel wat langer duurt dan zeven weken om echt een eigen manier van schrijven te krijgen. En omdat het een opdracht is voor Nederlands let ik steeds heel erg op of mijn zinnen wel kloppen en of het mooie woorden zijn enzo, terwijl dat dan dus niet echt mijn eigen stijl is.
Ook vond ik het leuk om de blogs van anderen te bekijken. Ik ben daardoor soms op ideeën gekomen en ik kon kritisch kijken naar hun artikelen, zodat ik die punten van kritiek dan ook bij mezelf kon toepassen.
Ik heb geen reacties geplaatst op de blogs, omdat ik dat persoonlijk aan die personen heb verteld. Zelf heb ik wel een paar reacties gekregen. Het waren er alleen wel heel weinig en allemaal van mijn vriendinnen. Die waren wel leuk om te lezen, ze waren namelijk allemaal positief.

Tenslotte wil ik nog even zeggen dat ik denk dat ik misschien wel door ga met bloggen. Door deze opdracht heb ik de gelegenheid gekregen om uit te proberen hoe het is om te bloggen en ik vind het heel leuk om te doen. Zoals ik net ook al zei had ik er al over nagedacht, maar nu weet ik het bijna zeker. Als ik verder ga, verwijder ik denk ik wel al deze artikelen, zodat ik echt een nieuwe start kan maken, zonder al die 'Nederlands-achtige' dingen (betoog etc.)

Bedankt voor het lezen van mijn blog en misschien tot de volgende keer!

Groetjes, seervdw

Nog even de vragen die ik heb beantwoord:
- Hoe vond je het om een blog bij te houden?
- Wat heb je van deze opdracht geleerd?
- Ben je tevreden met het resultaat? Licht toe.
- Zou je kunnen zeggen dat je je persoonlijke schrijfstijl hebt ontwikkeld door te bloggen?
- Wat heb je geleerd van het lezen van de blogs van je klasgenoten?
- Hoe vond je het om reacties te plaatsen en te lezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten